
Ostatnia Kampania Cienia Śmierci ma 2 nazwy- 'Ulotna Moc' bądź ‘Manifestacja Siły’. Opowiada ona o losach Sandro, pokonanego przez ‘Nieświęte Przymierze’ w poprzedniej kampanii. Najpierw musimy skłonić Lorda Haarta do podania trucizny Królowi krainy, następnie potrzebne jest złoto na budowę tunelu, którym dokonamy inwazji. Gdy zdobędziemy Pierścień Siarki, zostaje nam tylko pokonanie opozycji z Deyji. Sandro i jego 3 najlepszych kolegów będą przechodzili do kolejnych poziomów, dlatego warto nauczyć ich na początku dobrych czarów, zaprocentuje to w przyszłości. Będziemy grali wyłącznie zamkami typu Nekropolia.
Poziom1: Trucizna Odpowiednia dla Króla
Zaczynamy mając 3 zamki typu Nekropolia. Na mapie jest jeden wróg-czerwony, który posiada od początku 4 zamki typu Castle. Więcej zamków na mapie nie ma. Sama mapa jest średniej wielkości, bez podziemi. Nasze tereny są na brązowym tle, w północno wschodnim rogu mapy , tereny czerwonego to zieleń na południowym zachodzie. Jesteśmy odgrodzeni od wroga garnizonami (1 nasz i 1 wrogi- oba naprzeciwko siebie). Na początku powinniśmy pozajmować tereny po naszej stronie garnizonu, cały czas rozbudowując zamki. Kiedy zbierzemy większą armię, możemy ruszyć do ataku. Wróg też będzie miał dużą armię (na 100% większą niż nasza), ale niekiedy dzieli ją na kilku bohaterów albo robi inne głupoty. Jak już nic się nie da zrobić, to zaczynamy od nowa. Ostatecznie można próbować ‘wjazdu’ na zamek w lewym dolnym rogu, kiedy najlepszy bohater czerwonego jest gdzieś na wschodzie. Po zdobyciu zamku, przechodzimy do następnej planszy- Lord Haart zobowiąże się do podania Królowi trucizny. Bohaterowie również przejdą, więc warto przed końcem pobudować wszędzie Gildie na max i odwiedzić nieliczne lokacje dodające współczynników.
Poziom2: Budowa Tunelu
W tym łatwym poziomie za zadanie mamy zebrać 100.000 sztuk złota, potrzebne do budowy strategicznego tunelu. Co tydzień na ten cel będziemy przeznaczali także 5 sztuk drewna. Zaczynamy bohaterami z poprzedniego poziomu. Na mapie występuje 9 zamków- 3 nekropolie i 6 bastionów. Nasz jest brązowy teren z nekropoliami na wschodzie mapy. Wrogów jest dwóch- czerwony ma teren w lewym górnym rogu, a różowy w prawym dolnym. Obaj mają po 3 bastiony. Mapa jest średniej wielkości, w podziemiach są głównie skarby i budynki dodające współczynników bohaterom oraz Smocza Utopia. Poziom jest dosyć łatwy, zebranie 100.000 złota nie jest większym problemem. Na początku standardowo powinniśmy opanować swój teren (wschód mapy na brązowym tle), zdobyć kopalnie i 2 pozostałe nekropolie, pozbierać skarby. Od wrogów oddzielają nas wąskie przesmyki, strzeżone przez Czempionów (Mistrzów). Od nas zależy, czy będziemy siedzieć spokojnie i zbierać pieniądze, czy atakować wrogów. Siedząc spokojnie, przy zbudowanym Kapitolu, Ratuszach i 3 Kopalniach złota mamy dochód 11.000 dziennie, więc po 9 dniach czekania możemy uzbierać wymagane 100.000 i przechodzimy do kolejnego etapu. Jeżeli mamy ochotę powalczyć (i ulepszyć współczynniki bojowe bohaterów, zwłaszcza we wschodnich podziemiach), po prostu idziemy na teren wroga i bijemy :) Na mapie nie ma kluczników, alchemików i innych udziwnień.
Poziom 3: Kreegańscy Sprzymierzeńcy
Ten poziom rozgrywamy na małej mapie, na której są tylko 2 zamki- nasza nekropolia i Bastion wroga. Mamy 3 miesiące na przejście poziomu. Niebieski jest zamknięty w prawym dolnym rogu i nie wyjdzie stamtąd- jest tak zaprogramowany, że nie może się ruszyć. Jego główny bohater ma Pierścień, który musimy zdobyć. Można się do niego dostać przez system monolitów w podziemiach. Niestety wróg ma od początku maksymalnie rozbudowany zamek, dlatego nie powinniśmy tam wchodzić bez silnej armii. Najpierw zajmujemy tereny wokół zamku, potem tereny i kopalnie za południowym garnizonem. Następnie przechodzimy przez wschodni garnizon i zdobywamy północ i wschód mapy. W międzyczasie oczywiście intensywnie rozbudowujemy zamek. Gdy zbierzemy silniejszą armię, udajemy się do podziemi w centrum mapy i przechodzimy przez kilka monolitów. Po ostatnim stajemy oko w oko z wrogiem- to najtrudniejszy element tego poziomu. Po ubiciu niebieskiego bohatera dostajemy Pierścień Siarki i przechodzimy do kolejnego poziomu.
Poziom 4: Z klapkami na oczach
Gramy na malutkiej mapie, przeciwko 3 wrogom. Na mapie znajdują się 4 zamki- same nekropolie. Zadanie jest proste-musimy wszystkich zabić. Po opanowaniu okolic możemy zabrać się za nękanie przeciwników. Jeżeli znamy czary Lot, bądź Wrota Wymiarów, gra będzie szalenie łatwa. Wtedy po prostu przelatujemy/teleportujemy się przez góry na tereny wrogów i po kolei ich ubijamy. Kiedy jednak nie znamy tych czarów, musimy zejść do podziemi i przemieszczać się, używając systemu monolitów. Bohaterowie wroga są dosyć rozwinięci, więc poziom bywa trudny. Jeżeli jednak w poprzednich poziomach należycie rozwinęliśmy Sandro, to z pewnością jest od nich lepszy. Najpierw powinniśmy zająć się Zielonym- dostęp do niego mamy przez monolit w prawym górnym rogu podziemi. Stając przed jego zamkiem dostaniemy ogromny bonus w postaci +10 atak, obrona, moc i wiedza. Koniecznie musimy zdobyć ten zamek, na upartego przywołując żywiołaki czy rzucając animator na zabite wojska, nawet kosztem straty 99% armii. Jak już będziemy mieli 2 wschodnie zamki-wygraną mamy w kieszeni. Pozostali wrogowie będą mieli do nas dostęp tylko przez monolity w lewym dolnym rogu podziemi. Możemy jakiś czas spokojnie zbierać armię z obu zamków i następnie (po odwiedzeniu niebieskiego klucznika) ruszyć do ataku. Z lewego dolnego rogu podziemi wchodzimy w czerwony monolit, przed atakiem zamku zajmujemy kopalnię kamieni obok niego- tam znowu dostaniemy +10 do wszystkich cech, następnie eliminujemy niebieskiego. Ostatni (pomarańczowy) wróg jest zamknięty, więc jak nasza armia jest obita, to poświęcamy kilka tygodni na uzupełnienia. Gdy czujemy się na siłach, używamy niebieskiego monolitu w podziemiach, gdzie prowadzi droga do pomarańczowego. Po wyeliminowaniu go z gry, kończymy całe Shadow of Death.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz