W pierwszej kampanii Heroes 3 of Might and Magic: Cień Śmierci są 4 poziomy. Inna jej nazwa to Nowy Początek. Gramy zamkiem Bastion przeciwko armiom martwiaków. W pierwszej misji musimy pokonać wroga, w trzech pozostałych dodatkowo wymagane jest znalezienie artefaktu. Nasi bohaterowie to Gem i Clancy (który dochodzi w 2 misji). Gem to czarodziejka, którą będziemy najwięcej walczyli. Warto nauczyć ją magii ziemi i powietrza oraz inteligencji. Jej profesja- Leczenie niestety nie jest specjalnie pożyteczna. Clancy’ego najlepiej wykorzystywać do chronienia własnych terenów, wyposażając go w krasnoludy i drzewce (użyteczne w zasadzie tylko do obrony z racji swej powolności). Warto inwestować w skarbnice i oszczędności, gdyż bardzo szybko możemy w ten sposób osiągnąć znaczną przewagę ekonomiczną nad wrogiem. Gem będzie naszą bohaterką również w dalszych kampaniach.
Poziom1 - Oczyścić Granice

Zaczynamy posiadając 2 zamki na południowym-zachodzie mapy. Łącznie na mapie jest 8 zamków (po 4 Bastiony i Nekropolie), a na północy czai się czerwony wróg. Musimy jak najszybciej zająć 4 Bastiony i być agresywni w stosunku do czerwonego. Najlepiej zdobyć 7 zamków (nie jest to trudne), a przy ostatnim (w prawym górnym rogu) postawić wynajętego w tawernie bohatera z silną armią, żeby czerwony bał się wyjść z zamku. W tym czasie Gem może chodzić po mapie i ulepszać swoje współczynniki bitewne, gdyż przyda nam się to w kolejnych poziomach. O innych bohaterów nie warto dbać, bo do kolejnej planszy przejdzie tylko Gem. W centralnym punkcie podziemi znajdziemy silnie strzeżony monolit wejścia, który przenosi nas w prawy dolny róg mapy, gdzie znajdziemy ciekawe budynki oraz arenę (+2 do ataku lub obrony). Gildie magów we wszystkich zamkach dozwolone są tylko do 3 poziomu. Na południu i północy podziemi znajdziemy namioty klucznika (czerwony i zielony), po otwarciu bram granicznych możemy używać monolitów przejścia w różne miejsca mapy. Po odwiedzeniu przez Gem wszystkich ‘ulepszaczy’ możemy wyeliminować czerwonego i przejść do kolejnej planszy.
Poniżej mapa odkrytej krainy- pierwszy obraz to powierzchnia, drugi- podziemia.
Poziom2 - Szukając Amuletu

W tym poziomie musimy zdobyć artefakt- Amulet Grabarza. Aby to zrobić, najpierw najwygodniej wyeliminować wroga (czerwony). Oprócz Gem, mamy do dyspozycji nowego bohatera- Clancy’ego, który również będzie z nami aż do końca kampanii. Zaczynamy w lewym dolnym rogu mapy. Wróg- nekromanta siedzi w 2 zamkach na wschodzie oraz w jednym na północnym wschodzie (droga przez podziemia). W centralnej części mapy znajduje się pionowy pas 3 neutralnych zamków (tych białych od archaniołów).
Na początku, w związku z brakiem silnych wojsk musimy ratować się magią i zdobyć 2 kopalnie pod zamkiem, a następnie drugi zamek na północ od pierwszego. Musimy robić to szybko, gdyż wróg nie śpi. W międzyczasie budujemy podstawowe budynki (Ratusz, Cytadela). Później zajmujemy resztę okolicznych kopalń oraz podziemia (jest tam kopalnia kryształu, czerwony strażnik graniczny, kilka artefaktów i budynków). Na dole mapy, ścieżką w prawo znajduje się neutralny zamek (biały) i kopalnie. Nad nim jest kolejny zamek, należy go koniecznie zdobyć. Tutaj możemy już spotkać czerwonego. W tym miejscu przecinają się wszystkie trasy na mapie, więc należy szczególnie chronić i rozbudować ten zamek. Od północy i wschodu mamy 2 wrogie garnizony, które musimy zdobyć by przejść dalej. Za tym północnym znajduje się trzeci biały zamek. Później najlepiej zdobyć 2 zamki nekromantów na zachodzie, koło tego dolnego jest monolit wyjścia prowadzący z trzeciej nekropolii na północnym wschodzie, więc w każdej chwili może coś czerwonego stamtąd wyskoczyć. Musimy jak najszybciej zdobyć ten zamek, droga prowadzi przez podziemia wchodząc w centralnej części mapy.
Po wyeliminowaniu czerwonego zwiedzamy mapę, koniecznie wchodząc Gem i Clancy do budowli modyfikujących punkty oraz do zamków z rozbudowanymi gildiami magów (niestety dalej tylko do poziomu 3), aby poznać czary. W międzyczasie gromadzimy duża armię, gdyż Amulet Grabarza jest silnie strzeżony. Na północy mapy, za czerwonym strażnikiem znajdziemy wiele fajnych budynków oraz niebieskiego klucznika, dalej jest zasadzka (60 smoków) więc należy mieć czym się im przeciwstawić, za zasadzką znajduje się nasz poszukiwany artefakt, wchodząc w jego posiadanie kończymy misję.
Poziom3- Odzyskanie Kaptura

W tym poziomie za zadanie mamy zdobyć Kaptur Wampira. Podobnie jak w poprzednim, najpierw eliminujemy jednostki wroga, a potem szukamy artefaktu.
Zaczynamy mając jeden zamek. Na początku znowu ostro wspomagamy się magią przy zdobywaniu okolicznych kopalń, od południa drogi są zbyt silnie strzeżone, więc udajemy się na północ, gdzie znajdują się 2 zamki. Clancy powinien od drugiego tygodnia stacjonować w zamku, bo w każdej chwili od południa może wyskoczyć silny wróg. Gem, ze swoją dobra magią powinna od razu zrobić objazd przez północ, drogi są połączone w koło z wykorzystaniem podziemi. Artefakty w podziemiach są strzeżone. W północno-zachodniej części mapy znajdziemy zwój czaru ‘Magiczny Portal’, z tym czarem gra jest o wiele prostsza więc powinniśmy go koniecznie zdobyć. Potwory strzegące zwoju są losowe (7 poziom), więc przy dobrym szczęściu możemy zwój mieć już w 1 tygodniu gry. Portal poniżej prowadzi wprost w potwora, a za nim jest legowisko smoków i wieża magów. Przy posiadaniu czaru Magiczny Portal grę już mamy prawie wygraną.
Ścieżki od głównego zamku na południe prowadzą na tereny wroga. Czerwony nekromanta ma 4 zamki na południu i wchodzie mapy. Przy 2 skrajnych nekropoliach istnieją monolity, przenoszące wroga w centralne miejsce mapy. Do tych zamków możemy dotrzeć przechodząc przez wrogie garnizony lub przez podziemia (przez które są przejścia pod garnizonami). Po zdobyciu zamku wroga, jeśli mamy silną armię najlepiej od razu ścieżką iść atakować kolejny. Po wyeliminowaniu czerwonego jak zwykle wchodzimy Gem i Clancym do budowli ulepszających (przede wszystkim do biblioteki oświecenia w podziemiach), na północ od biblioteki, za zielonym strażnikiem musimy zapłacić 40.000, aby uwolnić Tereka, który ma nasz poszukiwany artefakt. Wystarczy zanieść go do miasta w lewym górnym rogu mapy. Zanim to zrobimy, ulepszamy naszą dwójkę bohaterów wchodząc do budynków i gildii magów.
Poziom4- Wyprawa po Buty

W tym poziomie mamy aż 3 wrogów. Musimy ich pokonać, a później szukać artefaktu Buty Trupa. Zaczynamy na północy, mapa jest duża, ale bez podziemi. Mamy tylko 1 zamek, na początku powinniśmy zająć tereny na północ i wschód od niego (za naszym garnizonem). Następnie przechodzimy przez różowy garnizon na południe i zdobywamy zamek różowego i eliminujemy go z gry. Teraz mamy komfort, że nikt nas nie zaatakuje, gdyż chronieni jesteśmy od południa przez zieloną bramę graniczną. Następnie udajemy się na zachód (przez niebieską bramę graniczną) i zajmujemy kolejny, neutralny zamek Bastion, a na północ od niego jeszcze jeden. Następnie intensywnie rozbudowujemy zamki i zbieramy pieniądze skarbnicami, w międzyczasie zajmując wszystkie kopalnie wokół naszych zamków, zwój Magicznego Portalu oraz Smocze Urwiska w celu zwiększenia produkcji smoków w zamkach. Gdy mamy już sporą armię, możemy wejść na dół do czerwonego i pomarańczowego przez zieloną bramę graniczną. Nie przywitają nas chlebem i solą, więc najlepiej zrobić save game przed otwarciem zielonej bramy. Zamki wroga ulokowane są tak jak widać na mapce, zdobywanie ich bywa uciążliwe z powodu sanktuarium niedaleko naszego zamku. Należy być cierpliwym i stopniowo zdobywać wrogie zamki, z magicznym portalem to dużo łatwiejsze. W pobliżu wrogich zamków znajdują się monolity przejścia, prowadzące na bardzo ładną polankę, na której znajdziemy budynki oraz nasz poszukiwany artefakt za strażnikami granicznymi. Musimy odwiedzić kluczników oraz wykonać misję jasnowidza (zebrać 25 Smoków Cienia) aby przedostać się do Butów Trupa. Musimy je tylko zanieść do początkowego miasta, by zakończyć kampanię.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz