piątek, 28 grudnia 2012

Restoration of Erathia Kampania 6- Pieśń dla Ojca



Ostatnia kampania w podstawowej wersji Heroes 3 to "Pieśń dla Ojca". Składa się z 3 poziomów. W pierwszych dwóch gramy bohaterem o imieniu Nimbus, w trzecim wracają do nas znani z poprzednich kampani Catherine i Lord Haart. Kampania opowiada o pojedynku dobra ze złem, złych nekromantów z dobrymi ludźmi i elfami. Zwłaszcza ostatni poziom jest bardzo trudny, więc powinniśmy przygotować się na sowitą rozgrywkę. Poniżej znajdziemy krótkie opisy każdego poziomu oraz zrzuty ekranu z odkrytej mapy.



Poziom 1- Bezpieczne przejście

Pierwszy poziom jest dosyć łatwy. Zaczynamy mając jeden zamek w lewym dolnym rogu mapy. Wynajmujemy drugiego bohatera i łączymy wojsko. Po zdobyciu okolicznych kopalń, możemy ruszyć na dwie wrogie Nekropolie w centrum mapy. Nie są one silnie bronione, więc możemy je zdobyć nawet w pierwszym tygodniu gry. Po wyeliminowaniu wroga mamy czas na odkrywanie mapy. Na północy jest 2 kluczników, trzeci jest w prawym dolnym rogu. Po ich odwiedzeniu możemy uwolnić Nimbusa. Po przeniesieniu artefaktu Nimbusa do naszego początkowego miasta przechodzimy do następnej odsłony.

Duży Rozmiar




Poziom 2- Zjednoczony Front

Zaczynamy mając 4 zamki, niestety różnych rodzajów (Castle, Bastion, Forteca i Nekropolia). Rozgrywka odbywa się na dużej mapie bez podziemi. „Nasza” część mapy jest na południu i wschodzie. Od wroga odgrodzeni jesteśmy garnizonami. Na początku powinniśmy opanować okoliczne tereny i rozbudować zamki. Możemy używać skarbnicy do pomnażania złota. Wróg ma 4 Nekropolie na północnym-zachodzie, niestety Całuny Ciemności notorycznie zasłaniają nam mapę. Gdy czujemy się na siłach, atakujemy 2 wrogie zamki w centrum i na zachodzie mapy. Nad nimi znajdziemy neutralny zamek Castle za niebieską bramą (klucznik jest w prawym dobrym rogu mapy). W międzyczasie drugim bohaterem możemy zaatakować zamek na zachód od naszej początkowej nekropolii. Gdy tego dokonamy, wrogowi zostanie tylko jeden zamek- w lewym górnym rogu mapy. Rozgrywka w tym poziomie jest dość długotrwała i monotonna. Irytujący są bohaterowie wroga, których jest mnóstwo i chodzą wszędzie. Na mapie nie ma żadnych dodatków (podziemi, monolitów, wody itp)


Duży Rozmiar




Poziom 3- Za Króla i Kraj

Trzeci poziom jest bardzo trudny, wprawdzie mamy więcej zamków niż wróg (3 do 2), ale są one różnych rodzajów, a wróg dodatkowo zamki ma rozbudowane i wyposażone w dodatkowe siedliska na mapie. Nasze tereny to południe i wschód mapy. Wróg siedzi za 2 garnizonami, jego zamki możemy podejrzeć w chatce magika. Gdy pozbiera on wszystkie wojska, nie mamy z nim szans, wtedy zostaje tylko restart mapy. Na szczęście komputer robi przerażające błędy i dość często wystawia podzieloną, słabszą armię na łomot. Nam pomagają silne artefakty strzeżone przez smoki na południowym zachodzie mapy. Na początku powinniśmy szybko pozajmować kopalnie i zebrać skarby, w międzyczasie rozbudowując jeden zamek o brakujące 3 siedliska stworów. Lord Haart powinien zbierać artefakty i doświadczenie oraz podnosić współczynniki. Bardzo pomagają czary Magiczny Portal oraz Wrota Wymiarów, które niekiedy możemy spotkać w gildiach magów. Wróg ciągle będzie nas atakował, po odparciu 2-3 bardzo groźnych ataków zaczniemy uzyskiwać nad nim przewagę. Gdy wyczujemy dobry moment, atakujemy wrogi zamek. Gdy go zdobędziemy, uzyskamy znaczną przewagę. Na północ od niego jest drugi, ostatni zamek wroga. Po jego zdobyciu kończymy cała kampanię. W podziemiach znajduje się kilka siedlisk i kopalń, a także monolity przejścia i skarby.

Duży Rozmiar


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz