Ostatnia, szósta kampania Heroes 3- Cień Śmierci to ‘Nieświęte Przymierze’, inaczej 'Przeklęte Przymierze'. Jest zarazem najdłuższą z wszystkich, ma aż 12 plansz. Fabuła opowiada o skrzyżowaniu losów naszych bohaterów- Sandro, Crag Hack, Gelu, Gem i innych. Pod wpływem ogromnej mocy nowych artefaktów, bohaterowie zrzeszają się przeciwko Sandro, aby ten nie opanował świata. Podczas kampanii będziemy grać różnymi zamkami, a niektóre poziomy są bardzo trudne.
Poziom1- Żniwa

W tym poziomie gramy wojownikiem o imieniu Yog, ale to na szczęście nie ten sam fajtłapa z kampanii Narodziny Barbarzyńcy. Pierwszy poziom jest dość spokojny, jest tylko jeden (szary) wróg. Na początku najlepiej wyposażyć Yoga w księgę czarów i udać się w lewy dolny róg mapy zdobyć drugi zamek. Następnie zbieramy skarby i rozbudowujemy zamki, niestety wróg ma monolit za niebieską bramą w centrum naszego terenu i w każdej chwili może coś z niego wyskoczyć. Idąc ścieżką w prawo od drugiego zamku, dojdziemy do neutralnej Nekropolii. Dalej są już same wrogie nekropolie- pierwsza w centrum mapy i trzy na wschodzie. Warto przed ostatecznym atakiem ulepszyć Yoga (czary, lokacje na mapie) gdyż będzie grał w kolejnych poziomach.
Poziom2- Skompletuj legionistę

Zaczynamy z pomocą wojownika Craga Hacka w prawym górnym rogu mapy. Niestety naszego zamku nie da się rozbudować. Będzie się to robić samoczynnie w trakcie gry. Musimy jak najszybciej zając wszystkie okoliczne siedliska wojsk, i co tydzień rekrutować z nich armię. Następnie ruszamy na zachód, w górnym rogu jest drugi zamek, niestety również nie do rozbudowania. Idąc ścieżką na południe od zamku, dojdziemy do terenów wroga i kolejnego zamku, tym razem z możliwością budowania. Kolejne zamki widoczne są na mapce. Powinniśmy przede wszystkim bronić swoich terenów, a od czasu do czasu atakować kolejny zamek. Po zdobyciu wszystkich musimy skompletować artefakt Legionisty. Na wysepce w lewym dolnym rogu (dostęp przez wir) jest klucznik i zamknięty niebieski bohater (który posiada artefakt). W podziemiach (dostęp z lewej górnej wysepki) z kolei jest monolit, gdzie smoki strzegą kolejnych artefaktów. Prowadzi on w 2 miejsca ze smokami, niekiedy trzeba wejść w monolit kilka razy żeby trafić na dolną wysepkę. Po skompletowaniu artefaktu Statua Legionów udajemy się do początkowego miasta (Hartferd) , co powoduje przejście do następnego etapu.
Poziom3- Poszukiwanie zabójcy

Ten poziom kampanii gramy znanym nam specjalistą od strzelców- Gelu. Na mapie jest 7 zamków (5 Nekropolii i 2 Zamki Elfów). Zaczynamy w lewym górnym rogu mapy, idąc na zachód znajdziemy Nekropolię, a dalej drugi Zamek Elfów. Więcej zamków na północnej wyspie nie ma. Na południu jest druga, duża wyspa, opanowana przez wroga. Możemy dostać się tam statkiem lub przez podziemia. Na południowej wyspie występują 4 nekropolie (2 z lewej i 2 z prawej). W podziemiach znajduje się kilka kopalń, za monolitem jest czerwony namiot klucznika. Po zdobyciu wszystkich zamków wroga przechodzimy do kolejnego etapu.
Poziom4- Ostateczny pokój

4 level kampanii Nieświęte Przymierze gramy znanymi nam z pierwszej kampanii, elfickimi bohaterami. Mamy 2 zamki, jesteśmy dość mocno odgrodzeni od wroga. Najlepiej na początek zająć tereny na całej północy, a potem na wschodzie. W podziemiach (wejście w prawym górnym rogu mapy) jest placyk z 2 kopalniami. Do wroga dostęp mamy jedynie ścieżką w dół w centrum mapy. Na południu i zachodzie mapy wróg ma 3 nekropolie. Pierwsza jest ścieżką w prawo, dwie pozostałe za strzeżonym magicznym garnizonem. Po zdobyciu zamków odwiedzamy jasnoniebieskiego klucznika (prawy dolny róg mapy) i idziemy zdobyć ostatni zamek wroga, jest on zamknięty w podziemiach, wejście jest nad zachodnią Nekropolią.
Poziom5- Odkrywanie Tajemnic

Piąty poziom rozgrywamy przy pomocy zamków typu Twierdza, znanymi nam bohaterami Yog i Crag Hack. Misja jest dosyć trudna. Na wschodzie i zachodzie znajdują się neutralne Nekropolie, powinniśmy je szybko zdobyć i zbudować Ratusze. Wróg niestety szybko uzyskuje dostęp do czarnych bram granicznych, stąd szybko stracimy boczne Nekropolie, a ataki będą bardzo nasilone. Dostęp do głównych zamków wroga oraz czarnej bramy możliwy jest dopiero po odwiedzeniu 4 kluczników, są one rozstawione w pobliżu Nekropolii. Najlepiej podzielić armię na 2 części i jednym bohaterem odwiedzać kluczników, a drugim bronić naszych 2 początkowych zamków (stać na rozwidleniu dróg). Jest to bardzo ciężkie i monotonne zajęcie, ja przy zamkach zostawiłem Craga Hacka ze starożytnymi behemotami oraz szamanami a Yog z resztą oddziałów odwiedzał kluczników (są oni zaznaczeni na mapce). Można używać Sanktuariów przy niektórych zamkach wroga, umieszczając w nich bohatera na stałe, który w razie okazji może go zdobyć. Po odwiedzeniu wszystkich 4 kluczników gra staje się dużo łatwiejsza. Ścieżką z bramami w centrum mapy uzyskujemy łącznie 200.000 złota oraz dostęp do stolic wroga, czarnej bramy i monolitów przejścia. Po pokonaniu wroga przechodzimy do kolejnego etapu.
Poziom6- Mściciele

Odsłona szósta kampanii „Nieświęte przymierze” rozgrywana jest przeciwko dwóm nekromantom. W roli głównej Gelu i Gem. Gra jest dosyć trudna i długotrwała, dlatego powinniśmy od początku nastawić się na mnożenie złota w skarbnicach. Od wroga jesteśmy odgrodzeni nieźle obsadzonymi garnizonami. W obu górnych rogach mapy znajdują się zamki typu Bastion, które powinniśmy zdobyć jak najszybciej, ogólnie początek musi być dynamiczny i agresywny. Powinniśmy „wyczyścić” (głównie przy pomocy magii) całą północ, następnie zdobyć 2 kopalnie w podziemiach i później ruszyć na południe, za garnizony. W międzyczasie rozbudowujemy zamki i oszczędzamy pieniądze (zamiast wojska na początek wystarczy magia). Plac w centrum mapy zawiera kilka dróg, odgrodzonych garnizonami. 2 z nich prowadzą na nasze tereny (północne), a lewy i prawy na tereny nieumarłych. Są silnie strzeżone, więc jeśli nie ma się odpowiedniego czaru (np. Lot) – może być ciężko. Za garnizonami (lewym i prawym) znajdują się zamki martwiaków. Sytuacji nie poprawiają całuny ciemności w nekropoliach, które zasłaniają nam mapę. Po zdobyciu dużych pieniędzy w skarbnicach nasza armia nie będzie miała sobie równych. Wtedy najłatwiej postawić uzbrojoną Gem na placu z garnizonami, a Gelu w tym czasie zdobywa tereny. Stolica czerwonego na południu jest bardzo silnie strzeżona w garnizonie. Po zdobyciu wszystkich zamków przechodzimy do kolejnej planszy.
Poziom7- Gniew Sandro

Ten scenariusz to bardzo szybka rozgrywka. Malutka mapa z podziemiami zawiera 4 zamki. Gramy Sandro z jego potężnymi artefaktami, co niesamowicie nas wzmacnia. Od początku powinniśmy ubijać wszystko, co się rusza, gromadząc coraz więcej Liczy. Po przetrwaniu pierwszego tygodnia może być już tylko lepiej. podziemia są bardzo bogate, znajdziemy w nich mnóstwo skarbów, zamek (Lochy), kopalnie i przejścia.
Poziom8- Inwazja

Następny poziom również gramy bohaterem Sandro z jego artefaktami. Co ciekawsze, naszymi przeciwnikami są min. Yog, Crag Hack i Gelu. Tak jak w poprzedniej misji musimy szybko zabijać oddziały na mapie, aby zwiększyć ilość Liczów. Zaczynamy mając 2 zamki, do zdobycia mamy jeszcze 8. Cztery są na południu, a cztery na północy. Te na południu polecam zdobyć najpierw, jest do nich lepszy dostęp. Ten nietrudny poziom kończymy standardowo- kiedy zdobędziemy wszystkie wrogie zamki.
Poziom9- Próby Poszukiwań

Ten poziom jest dosyć łatwy, gramy Gem i Gelu przeciwko dwóm wrogom- ludzkim zamkom. Na początku mamy pełen komfort, jesteśmy odgrodzeni od wroga garnizonami, mamy 4 zamki i całą północ do opanowania. Najlepiej rozbudować państwo oraz finanse przy pomocy skarbnic. Na południu są 3 mniejsze wyspy, do każdej prowadzi jedna ścieżka przez garnizon. Lewa wysepka jest mała, ma tylko 1 zamek. Na środkowej, podłużnej wyspie są 3 zamki i dużo innych lokacji. Na prawej wyspie są 2 zamki. Misja jest dosyć prosta i nie powinna nikomu sprawić problemów. Po ubiciu wrogów musimy zebrać 3 artefakty (Sandały Świętego, Hełm Boskiej Mocy oraz Naszyjnik Boskiej Mocy), które znajdują się za strażnikami misji.
Poziom10- Bracia Barbarzyńcy

Ten poziom gramy Yogiem i Crag Hackiem. Zaczynamy bez zamku w prawym dolnym rogu. Crag Hack na zachodzie znajdzie Twierdzę, a Yog na północy Bastion. Między nimi jest pas wody. Crag Hack powinien ruszyć na zachód i potem na północ, żeby zdobyć zamek nad wodą. Yog ma mniej pracy, gdyż wszystko wokół jest silnie chronione, ogólnie powinniśmy nastawić się na główną armię z zamku typu Twierdza. W żadnym mieście nie ma tawerny, jedynie niebieski przeciwnik ma do niej dostęp. Za magicznymi garnizonami czai się wróg. Ma on 3 twierdze na powierzchni i jedną w podziemiach. Zamek zielonego- na północnym zachodzie jest silnie strzeżony. Powinniśmy zdobyć go jako ostatni, gdyż obok znajduje się monolit wyjścia z ukrytego, niedostępnego zamku wroga. Jeśli w zamku będzie stacjonować silny bohater, wtedy nikt z monolitu nie będzie wychodził. Aby przejść do następnego poziomu należy odwiedzić 3 miejsca w podziemiach, w każdym znajduje się artefakt i klucznik. Po zebraniu artefaktów- Miecz Sprawiedliwości, Zbroja Cudów i Tarcza Lwiej Odwagi, kończymy ten poziom.
Poziom11- Unia

W tej odsłonie gramy aż 4 bohaterami- Gem, Gelu, Yog i Crag Hack, a naszym przeciwnikiem jest Sandro. Zaczynamy mając 2 zamki. Gramy na dużej mapie bez podziemi. Nie ma też tajemniczych przejść, monolitów, garnizonów. Na mapie znajduje się łącznie 12 zamków, oprócz naszych początkowych, są jeszcze 4 Nekropolie (wschód mapy), 4 białe typu Castle w centrum mapy (z czego dwóch nie da się rozbudować) oraz po jednym Bastion i Twierdzy. Początek powinien być agresywny, przydają się zaklęcia ‘Odesłanie Martwiaków’ i ‘Magiczny Portal’. Jak najszybciej powinniśmy zdobyć kolejne zamki (te na zielonym i jasnobrązowym tle na mapie), kopalnie i siedliska stworów. Trzeba przeprowadzić ostrą rozbudowę zamków i zbrojenia, po czym ubić najsilniejszego bohatera czerwonych. Po przetrzymaniu tego okresu jest już łatwo. Czerwony wróg ma nekropolie na wschodzie mapy, kolejność zdobywania dowolna :-) Po zabiciu Sandro i reszty bohaterów wroga przechodzimy do kolejnej, finałowej planszy.
Poziom12- Upadek Sandro

Ostatni poziom całej kampanii Shadow of Death gramy w tym samym składzie, co poprzedni. Wrogiem także jest Sandro. Na zabicie wroga mamy tylko 4 miesiące. Misja nie jest zbyt trudna, a można ją wykonać nawet w 2 miesiące. Zaczynamy mając 4 zamki, musimy od razu zdecydować na który postawić. Wszystkich 4 równocześnie nie da się rozbudowywać. Dostęp do wroga jest dość ograniczony, więc na początek możemy zając się odkrywaniem mapy, zdobywaniem kopalń i zbieraniem skarbów. Wróg ma 4 nekropolie na północy mapy, na jego tereny możemy dostać się 3 trasami, wszystkie prowadzą przez uzbrojone garnizony. Pod środkowym garnizonem jest monolit- jedyna możliwość wejścia do podziemi. Znajdziemy w nich trochę skarbów oraz 3 jasnowidzów, oraz mnóstwo monolitów przejścia. Gdy już nazbieramy większą armię, możemy ruszyć na północny zachód (najłatwiej przelecieć nad garnizonem) i zdobyć wrogą Nekropolię. Kolejny cel to dwie Nekropolie na pustyni, których zdobycie praktycznie zapewnia nam zwycięstwo. Gdy wrogowi zostanie tylko ostatni zamek (w prawym górnym rogu) możemy zabrać się za wykonywanie misji jasnowidzów. Na początek ci przy prawym jeziorku, dostaniemy w zamian Magiczne Buty Lewitacji (aby otworzyć bramę do ostatniego zamku) oraz Eliksir Życia (do wykonania kolejnych zadań jasnowidzów). Teraz możemy już iść i zabić Sandro, ewentualnie można pójść wcześniej do podziemi z Eliksirem Życia. Jest tam 3 jasnowidzów, którzy szukają tego artefaktu. każdy da nam w zamian inny, silny artefakt. Po zdobyciu ostatniego zamku kończy się cała kampania Cień Śmierci. Zwycięzcy postanowili rozdzielić wszystkie potężne artefakty, i rozproszyć je po świecie. Może to i dobry pomysł, bo niektóre niesamowicie ułatwiają grę.
Obrazy końcowe:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz