piątek, 28 grudnia 2012

Armageddon's Blade Kampania 2 - Smocza Krew


Kampania Smocza Krew
Druga kampania jest bardzo ciekawa. Posiada rozbudowane mapy, a zwłaszcza podziemia. Właściwie nawet nie wiadomo, gdzie jest powierzchnia, a gdzie podziemia- wszystko wygląda podziemnie. Zamki też są typowo podziemne- same Lochy. Nasz główny bohater to Mutare, warto o nią dbać i szybko nauczyć czarów Magiczny Portal i Wrota Wymiarów. Inni bohaterowie również przechodzą dalej, więc warto już od pierwszej planszy zrobić drugiego, silnego Herosa, aby wspomagał Mutare przez całą kampanię, np. w działaniach obronnych. Za zadanie mamy odbić ziemię groźnego Orwalda. Zamkiem Lochy dosyć łatwo się gra, wszystkie jednostki są bardzo silne, prócz jednej, niestety najpopularniejszej. Troglodytów w ogóle nie opłaca się kupować, są przeraźliwie słabe i powolne, co wpływa także na szybkość bohaterów na mapie. Najlepiej w miarę możliwości szybko rozbudować zamek i rekrutować same Czarne Smoki, a jak nas stać to dodatkowo Chimery. Wtedy, w połączeniu z Logistyką Mutare będzie szybka jak wiatr i nikt jej nie ucieknie, ani nie pokona. Kampania składa się z 4 dosyć czasochłonnych poziomów. W międzyczasie Mutare wypije Fiolkę Smoczej Krwi, co przemieni ją w prawdziwego smoka.





Poziom1- Wybierz Słabszego

Pierwszy poziom gramy na mapie z samymi zamkami typu Lochy. Mamy 3 przeciwników. Najkorzystniej jest zdobyć szybko drugi zamek na ‘powierzchni’ ziemi (wejście na południe od naszego startowego zamku),  w tej sytuacji uzyskujemy znaczną przewagę nad resztą graczy, posiadając 2 zamki w strategicznym miejscu. Następnie możemy zająć okoliczne kopalnie i penetrować teren w kierunku centrum mapy. Rozstaj dróg to jedyne miejsce, z którego wróg może nas zaatakować. Zamki na mapie ustawione są dosyć gęsto i nie sposób jest wszystkich rozbudować, zatem najlepiej postawić na pierwsze dwa, a w innych wystarczy zbudować Ratusz. Łącznie na mapie jest aż 12 zamków typu Lochy. Wrogowie szybko się wykruszają, i zostaje tylko najsilniejszy. Mapa jest dosyć symetryczna.
Na powierzchni mapy znajdują się 4 zamki, 2 w rogach (ten w prawym dolnym możemy uczynić stolicą) są najtrudniejsze do zdobycia. Obok narożnych zamków znajdują się monolity wejścia na polankę obok. Tam znajduje się zielony monolit przejścia, teleportujący losowo na jedną z czterech polanek (na dwóch z nich są zamki).
W podziemiach mamy większe zagęszczenie, łącznie 8 zamków. Są położone niedaleko siebie, pomiędzy nimi są kopalnie i przejścia na polanki na powierzchni. Poziom ten jest dosyć prosty, ważne aby dobrze rozbudować dwa pierwsze zamki, zebrać trochę Czarnych Smoków i po kolei zdobywać zamki wrogów. Po pokonaniu ostatniego przechodzimy do kolejnego poziomu. Warto ulepszyć Mutare, gdyż będzie ona grać w kolejnych poziomach. Przed zdobyciem ostatniego zamku wroga wystarczy postawić obok silnego bohatera (wtedy wróg nie wyjdzie z zamku), a Mutare może chodzić po mapie i zwiększać swoje współczynniki.

Duży Rozmiar





Poziom2- Walka z padlinożercami

Zaczynamy w prawym dolnym rogu mapy, nasz pierwszy zamek jest kawałek na północ. Mamy 2 wrogów. Łącznie na mapie występuje 6 zamków, wszystkie typu Lochy. Dużo kombinować nie trzeba, wystarczy sukcesywnie zdobywać nowe tereny. Na początku najlepiej zająć drugi zamek- w centrum mapy. Te 2 zamki należy dobrze rozbudować, bo będą trzonem naszej armii. Kolejnym krokiem jest atak na 2 zamki wroga- na północnym wschodzie lub południowym zachodzie. W podziemiach (na 4 polanach) są tylko siedliska stworzeń i inne budynki. Po zdobyciu wszystkich zamków wroga przechodzimy do kolejnego scenariusza, wcześniej jednak warto odwiedzić Mutare wszystkie rozbudowane Gildie Magów, często trafia się Magiczny Portal i Wrota Wymiarów.

Duży Rozmiar





Poziom3- Krew Ojca Smoków

Zaczynamy w prawym dolnym rogu mapy. Powinniśmy szybko zdobyć zamek niebieskiego wroga na zachód od naszego. Trzeba uważać na jego bohatera oraz otworzyć niebieską bramę (chyba że mamy czar Wrota Wymiarów). Po zdobyciu zamku i odkryciu terenu zostaje nam jedyna droga- statkiem na zachód. Po minięciu kopalni złota dotrzemy do wiru, z jego drugiej strony płyniemy na dół do zielonego klucznika, a następnie na wschód, gdzie jest duży plac z zamkiem i kopalniami. Na północy placu jest wyjście na powierzchnię za zieloną bramą graniczną. Obok portalu ziemi jest niebieski monolit wyjścia, niestety wróg ma przy każdym swoim zamku monolit wejścia, więc często tam ktoś będzie wychodził. Najlepiej postawić jednego bohatera przy tym monolicie, a drugim odkrywać mapę i zdobywać zamki. Łącznie wróg ma jeszcze 3 zamki Lochy (w sumie na mapie jest 6). Po wyeliminowaniu wroga musimy zebrać bardzo silną armię i udać się w lewy górny róg i wejść do podziemi. Na południowym wschodzie jest magiczna ziemia, musimy ubić wszystkie smoki w odnogach naokoło. Po wszystkim idziemy na południe od wejścia do podziemi, w Puszce Pandory jest poszukiwany artefakt, strzeżony przez ponad 100 różnego typu smoków. Po jego zdobyciu przechodzimy do kolejnego poziomu, a Mutare zamienia się w smoka.

Duży Rozmiar





Poziom4- Pragnienie krwi

Zaczynamy mając jeden zamek Lochy w podziemiach. Wrogów jest aż czterech, mapa jest spora i gęsto zabudowana, podziemia również. Przygotujmy się zatem na długą rozgrywkę. Bez czaru Magiczny Portal na poziomie zaawansowanym bardzo ciężko będzie nam przejść ten poziom. Najlepiej wybrać Czarne Smoki jako premię i dać je Mutare, a cała resztę wojsk drugiemu, defensywnemu bohaterowi. Na południe od zamku jest wyjście na powierzchnię, gdzie jest między innymi kopalnia złota. Następnie musimy zająć pozostałe 2 zamki w podziemiach- na północnym zachodzie oraz południowym wschodzie. Po przeciwnych stronach zamków są wyjścia na powierzchnię mapy, gdzie czają się wrogowie. 3 podziemne zamki (i ich wojsko) spokojnie wystarczą nam na wygranie gry. Powierzchnia krainy na mini-mapie układa się w iście diabelski obraz. Są to dwie, mniej więcej symetryczne figury. Między nimi nie ma bezpośredniego przejścia (chyba że znamy czar Wrota Wymiarów). W południowo-zachodniej części jest 5 zamków, a w północno-wschodniej 4 zamki (same Lochy). Wrogowie nie są zbyt groźni, a smoki z premii początkowej wystarczą nam na ubicie dowolnego przeciwnika przez co najmniej 3 tygodnie gry. Kolejność zdobywania dowolna, ważne by w miarę możliwości zająć jedną część, a potem drugą. Zdobywanie obu naraz jest bardzo ciężkie, wróg produkuje dużo bohaterów, którzy szwendają się po mapie i trzeba ich gonić. Po zdobyciu wszystkich zamków kończymy kampanię.

Duży Rozmiar

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz