
Szósta, ostatnia kampania w dodatku Heroes III: Armageddon’s Blade to „Nieroztropny Kaprys”, w niektórych tłumaczeniach tytuł brzmi „Nieroztropna Wpadka”. Fabuła opowiada o początkującym perfumiście, Christianie. Jego statek został porwany przez sztormy i po kilku dniach osiadł na nieznanej, barbarzyńskiej wyspie. W skórę Christiana wcielamy się my, a on będzie naszym głównym bohaterem kampanii. Warto dobrze nauczyć go magii i ataku/obrony. Inni bohaterowie wynajęci w tawernach podczas gry nie będą przechodzili do kolejnych poziomów. Cała kampania jest dosyć trudna, czeka nas sporo walk i chodzenia po mapie. Dowodzić będziemy głównie wojskami zamków Twierdza oraz Castle.
Poziom1- Zagubiony na morzu

Pierwszy poziom kampanii „Nieroztropny Kaprys”, czyli „Zagubiony na morzu” należy dobrze zacząć taktycznie. Mapa jest średniej wielkości, bez podziemi. Christian zaczyna bez zamku na brzegu morza, okoliczne Gobliny będą chciały się przyłączyć. Zdobywamy zamek, niestety jest on słaby i nie do rozbudowania. Od północy w każdej chwili może wyskoczyć silny wróg. Na zachodzie znajduje się kilka siedlisk stworzeń. Nie powinniśmy długo siedzieć na południu, bo przegramy z tym dziadowskim zamkiem. W centrum mapy, na bagnach znajduje się Cytadela. Ważny jest fakt, że jest to jedyny zamek z Tawerną na mapie. Musimy koniecznie go zdobyć (pal licho ten początkowy). Niekiedy potrzeba zacząć dwa lub więcej razy razy, ale zazwyczaj wróg robi bardzo głupie rzeczy (np. mija nas na ścieżce i idzie sobie jak gdyby nigdy nic na południe, zostawiając Cytadelę pustą). Po drodze do Cytadeli, na pierwszym rozwidleniu na bagnach idziemy kawałek na północny zachód, po kilku krokach dostaniemy za darmo potężny artefakt- tarcza Lwiej Odwagi. Następnie wracamy na skrzyżowanie (lub wchodzimy w niebieski monolit) i idziemy na północny wschód. Jak zdobędziemy Cytadelę to musimy grać bardzo defensywnie, ale dobrze gdy zdobędziemy kolejny zamek- na północnym zachodzie. Przede wszystkim jednak musimy bronić Cytadeli- wróg nie ma tawerny i wystarczy ubić jego wszystkich bohaterów, a jego zamki będą czekały na nas prawie bezbronne. Po eliminacji wrogich bohaterów zdobywamy ich zamki- nasz początkowy oraz zamek na północnym zachodzie. W międzyczasie odwiedzamy Christianem lokacje dodające ataku, obrony, wiedzy i mocy oraz gildie magów w zamkach. Niektóre misje jasnowidzów dodają współczynników bohaterowi, w innych jest słaba ilość wojska. Musimy jeszcze przejść białym monolitem i wziąć artefakt „Samonapełniający się wóz kamieni”, aby otworzyć bramę. Na koniec udajemy się na „koniec” wyspy czyli w prawy dolny róg. Nie otwieramy Puszki Pandory (stracimy wszystkie skarby), na dole jest ostatni zamek. Musimy zbudować w nim Kapitol, co równoznaczne jest z przejściem do kolejnego poziomu.
Poziom2- Ich część umowy

Drugi poziom jest dosyć łatwy. Gramy na tej samej mapie, co poprzedni poziom. Tym razem mamy jednego wroga (czerwonego) oraz sojusznika (niebieskiego). Czerwony zaczyna z dwoma Twierdzami na południowych cyplach mapy. Christian zaczyna w środku mapy, dosyć daleko od naszego zamku. Obok Christiana jest tawerna, możemy wynająć w niej drugiego bohatera. Oddziały zamku Twierdza będą chciały się do nas dołączyć. Jak najszybciej powinniśmy udać się Christianem do zamku po wojsko, koniecznie biorąc też wojsko ukryte w garnizonie. Może to zrobić też inny bohater, wynajęty w zamku. W połowie drogi między naszą Twierdzą, a początkowym miejscem Christiana znajduje się zamek Cytadela. Po jego zdobyciu i połączeniu armii udajemy się na południowy wschód, aby zdobyć Twierdzę czerwonego. Po drodze jest chatka kartografa. W tej sytuacji mamy już prawie wygrany poziom. Ostatni zamek czerwonego jest słaby, niebieski sojusznik oczywiście niewiele nam pomógł :) Po odwiedzeniu bonusowych lokacji (co ciekawsze odwiedzaliśmy je już w poprzednim poziomie) zdobywamy ostatni zamek czerwonego i przechodzimy do kolejnego etapu. Warto też odwiedzić maga na północnym wschodzie, który daje zdolność Nawigacji- będzie trochę pływania w kolejnych poziomach.
Poziom3- Wśród Piratów

Trzeci poziom „Wśród Piratów” jest dosyć trudny. Mamy aż 4 wrogów. Mapa składa się z 4 dużych wysp oraz podziemi. Nasza wyspa jest na północnym zachodzie. Na początku musimy szybko ją opanować, oraz wysłać bohatera do zbierania skarbów w podziemiach. Na naszej wyspie znajduje się tylko nasz początkowy zamek. Wyspa północno-wschodnia to także tylko 1 zamek, typu Castle. Południowo-zachodnia, pustynna wyspa to 2 zamki- Bastion i Twierdza. Wyspa południowo-wschodnia zawiera aż 3 zamki- 2 Twierdze i 1 Bastion. Wszystkie wyspy połączone są przejściami w podziemiach. Na bagnistych terenach znajdziemy też podziemne miasto Castle. Najlepiej po opanowaniu naszej wyspy uderzyć właśnie na zamek w podziemiach. Na północy podziemi znajdziemy Smocza Utopię (może trafić się w niej księga zaklęć, mi trafiła się Księga Magii Ziemi z magicznym Portalem). W jednym z bastionów z kolei w gildii znalazłem Wrota Wymiarów. Z tymi dwoma czarami gra jest banalnie prosta, jednak gdy komuś nie uda się ich zdobyć, trzeba ciężko walczyć. Przede wszystkim musimy bronić własnych zamków, zajmując strategiczne pozycje. Po zdobyciu podziemnego miasta czas ruszyć na północno-wschodnią wyspę zdobyć zamek Castle. Wtedy wrogom zostaną tylko 2 południowe wyspy, wcale nie musimy się spieszyć, bo wrogowie też walczą między sobą, skutecznie wybijając się nawzajem. Po zebraniu kilku silnych armii i odparciu wielu wrogich ataków możemy ruszyć na południowe wyspy. Koniecznie rozbudowujemy wszystkie gildie na maxa. Na północy podziemi, za strażnikiem misji (możemy mu dać artefakt Kula Przeciwstawienia lub przelecieć nad nim jeśli mamy odpowiedni czar) znajdziemy potężne artefakty oraz kopalnie złota. Kiedy uporamy się z wrogami, przechodzimy do finałowego scenariusza w całym dodatku Armageddons Blade.
Poziom4- Śpiesz się i czekaj

Czwarty poziom jest zarazem ostatnim w całej kampanii. Jest on bardzo dziwny- za zadanie mamy... przeżyć przez 4 miesiące. Jeżeli Christian posiada jakieś dobre czary podróży (Magiczny Portal, Lot, Wrota Wymiarów) to gra będzie bardzo łatwa. Bez tych czasów musimy grać defensywnie. Zajmujemy centralną, największą wyspę mapy. Wrogów jest czterech- każdy ma własną wysepkę w rogach mapy. Na nasze nieszczęście zaraz przy zamku mają monolit wejścia wprost na nasze tereny. Praktycznie co kolejkę będą nam wpadali w „odwiedziny”, na szczęście będzie to istny popis głupoty komputerowej inteligencji. Wrodzy bohaterowie zamiast zebrać większą armię, będą atakowali duża ilością pojedynczych, słabych armii. Nie możemy stracić początkowego zamku, więc zawsze musimy go dobrze strzec. Kopalń na wyspie nie opłaca się nawet zajmować, wrogowie i tak szybko je odbiją. Musimy skupić się na rozbudowaniu zamku przy pomocy zasobów zebranych na mapie. Mając czar Lot lub Wrota Wymiarów uzyskujemy spore ułatwienie, na południu naszej wyspy znajduje się drugi zamek Castle, w dodatku ze zbudowaną statuą Kolosa i 800.000 złota leżącymi obok. Zamek zamknięty jest za dwoma bramami, mając odpowiednie czary możemy go bez problemu zająć bez otwierania bram. Jeśli nie mamy tych czarów to musimy najpierw zebrać większą armię w naszym zamku, i podzielić ją na 2. W mojej grze Christian chodził z samymi Archaniołami, a drugi bohater siedział w zamku z resztą wojsk. Aby otworzyć bramy południowego zamku musimy odwiedzić brązowego klucznika (na północnym wschodzie wyspy) oraz zebrać artefakty Płaszcz Zwinności i Miecz Martwego Rycerza (oba znajdują się na naszej wyspie). Mając dwa zamki możemy już siedzieć jak mysz pod miotłą i czekać te 4 miesiące, nie powinno nam się stać nic złego. Jeżeli ktoś jednak ma większe ambicje (i czary) to może pokusić się o zajęcie wrogich zamków. Jeśli zdobyliśmy drugi zamek bez otwierania bram, to nie otwieramy ich później, żeby wróg tam nie mógł wejść. Na każdej z 4 wysp wrogów znajduje się zamek Twierdza- stolica poszczególnego gracza. Dodatkowo na południowo-zachodniej wyspie jest jeszcze zamek Castle. Łącznie daje to 4 Twierdze i 3 Castle na cała mapę. Na wrogie wyspy możemy dostać się statkiem lub mając odpowiednie czary wlecieć, teleportować się albo przejść po wodzie. Oprócz zamków, na wrogich wyspach jest sporo artefaktów, mogą zdarzyć się księgi magii, kapelusz czarodzieja lub skrzydła anioła. Po ewentualnym zabiciu wszystkich wrogów musimy i tak czekać do końca 4 miesiąca, aby zakończyć poziom. Gdy wytrzymamy- kończy się cała kampania. Dowiadujemy się, że Christian szczęśliwie dostał się na statek Królowej Katarzyny, płynący do Erathii na pogrzeb.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz