W kampanii Heroes 3 Cień Śmierci: Narodziny Barbarzyńcy (inna nazwa: Powstanie Barbarzyńcy) naszym bohaterem jest Yog. Niestety (dla nas) po drobnym incydencie postanowił on całkowicie porzucić magię, dlatego kampania opiera się przede wszystkim na ostrej rąbaninie. Yog obiecał, że poprzez zdobycie celu bez czarowania udowodni, że jest konsekwentny. Na szczęście Yog posiądzie bardzo wysokie współczynniki ataku i obrony, a także artefakty magiczne. Kampanię gramy różnymi zamkami, w poziomie 1 Forteca, w drugim Twierdza, w trzecim Cytadela, czwarty to Biały Zamek typu Castle, a ostatni Twierdza i Fortece. Kampania niekiedy irytująca (z powodu braku magii), ale bez jej przejścia nie odblokują nam się kolejne.
Poziom1- Ucieczka

Bardzo łatwy poziom, musimy zdobyć zamek w górnym prawym rogu przed upływem limitu czasowego. Na początku nie mamy zamku, a ten obok nas jest strzeżony. Najlepiej jest zejść ścieżką trochę niżej i poczekać aż wróg wyjdzie daleko z zamku i wtedy go zdobyć. Idąc ścieżką do samego końca spotkamy drugi zamek. Następnie odwiedzamy niebieskiego klucznika, idąc wzdłuż wschodniego krańca mapy od naszego pierwszego zamku. Dalej są jeszcze 2 zamki czerwonego, a idąc cały czas prosto dojdziemy do narożnego zamku, który musimy zdobyć by przejść poziom.
Poziom2- Spotkanie

6 zamków na malutkiej mapie. Między nimi są wrogie garnizony, przez które komputer może przechodzić, a my nie (zanim ich nie zdobędziemy). Na początku, aby przedostawać się w różne rejony mapy musimy używać podziemi. Jak najszybciej musimy zdobyć 2 zamki na zachodzie mapy (zanim zajmie je komputer). Mając w sumie 3 zamki rozbudowujemy je (Tawerna, Ratusz itp) i bronimy swojego terytorium. Czas działa na naszą korzyść, więc kilka tygodni poświęcamy na defensywę. Kiedy już będziemy w stanie zdobyć wrogie garnizony, mamy wygraną w kieszeni. Zdobycie centralnego zamku przenosi nas do kolejnego poziomu.
Poziom3- Trudne początki

Łatwy poziom, wróg jest rozproszony i strasznie mało aktywny. Zaczynamy mając w posiadaniu potężny artefakt- Zwój Anielskiego Sojuszu. Wynajmujemy drugiego bohatera do zbierania, a Yogiem najlepiej od razu zdobyć drugi zamek, ścieżką na wschód. Następnie idziemy ścieżką na południe, gdzie zdobywamy zamek komputera i eliminując go z południa mapy. Następnie idziemy na północ wzdłuż prawej krawędzi mapy, zdobywając kolejny zamek. Kolejny zamek jest w lewym górnym rogu mapy. Następnie wykonujemy kilka misji- zbieramy 15 Hydr Chaosu, 4 artefakty z wyspy. Idziemy z nimi do alchemika w lewym dolnym rogu, potem do drugiego poniżej naszego początkowego zamku. Z mieczem idziemy do podziemi, gdzie rozkładamy nasz Miecz Anielskiego Sojuszu i kończymy misję.
Poziom4- Falor i Terwen

Czwarty poziom jest dość trudny. Gramy na malutkiej mapie z 4 zamkami. Wróg czai się na wschodzie mapy, ma do nas dostęp w postaci monolitu. Musimy jak najszybciej zająć zamki na wschodzie (nawet kosztem straty naszych początkowych zamków). Niekiedy musimy próbować kilka razy. Po pokonaniu wroga odwiedzamy strażnika i schodzimy do podziemi wejściem w centrum mapy. Dostarczając artefakty (naszyjnik i tarczę) do jasnowidza, przechodzimy do kolejnej planszy.
Poziom5- Powrót do Bracady

Zaczynamy w prawym górnym rogu mapy. Yog ma ogromne współczynniki ataku i obrony, więc walka z oddziałami na mapie nie powinna być trudna. Po rekrutacji najlepiej bez zwłoki Yogiem ruszyć na zachód i południe, za golemami w lewo jest zamek wroga. Po jego szybkim zdobyciu jesteśmy w komfortowej sytuacji. Jeśli wróg nie zdążył zdobyć zamku- Twierdzy na wschodzie, wtedy został mu tylko jeden zamek w lewym dolnym rogu mapy, który też staramy się szybko zdobyć. Podczas walki z głównym magiem wroga można podzielić wojsko aby zminimalizować jego czary ofensywne, przyda się też save game przed walką. Po wyeliminowaniu wroga możemy odetchnąć, wzmocnić armię i rozbudować zamki. Na południe od początkowego zamku, koło biblioteki jest Jasnowidz, który chce pokonania Mistrzów (nagroda- tylko 20 szt. kryształu), a obok silnie strzeżony Strażnik Graniczny, którego musimy odwiedzić. Następnie idziemy do podziemi, w lewym dolnym rogu mapy. Po odwiedzeniu purpurowego Strażnika, idziemy na powierzchnię, w prawy dolny róg mapy, gdzie czeka nas zwycięstwo. Yog udowodnił barbarzyńcom, ze na zawsze porzucił magię. Było to bardzo trudne, zwłaszcza dla nas... Następna kampania na szczęście jest już z pełną paletą magicznych możliwości :)
Zakończenie gry:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz