piątek, 28 grudnia 2012

Armageddon's Blade Kampania 3 - Pogromca Smoków



Trzecia kampania w Heroes 3: Armageddon’s Blade to Pogromca Smoków. Grać w niej będziemy bohaterem o imieniu Dracon. Ma on bardzo wysokie aspiracje- chce zostać tytułowym Pogromcą Smoków. Aby nim zostać musi dokonać krwawej rzezi na 4 rodzajach najsilniejszych smoków z dodatku Ostrze Armageddonu- w każdym poziomie odpowiednio Smoków Kryształowych, Rdzawych, Czarodziejskich i Błękitnych. Warto odwiedzać Draconem wszelkie lokacje dodające punkty ataku, obrony, mocy i wiedzy, a także Gildie Magów. Obowiązkowo powinien znać on Mądrość, Magię Ziemi, Logistykę, Łucznictwo i Znajdywanie Drogi. Grać będziemy wyłącznie wojskami zamku Forteca, a w tej kampanii najlepiej używać samych Tytanów. Walka ze smokami nie należy do łatwych, ale możemy niekiedy bronić się magią. Niektóre smoki da się oślepić, w tym czasie możemy wskrzeszać nasze zabite jednostki i wychodzić z ostrych starć bez żadnych strat. Tylko w drugim poziomie mamy na mapie przeciwnika, w trzech pozostałych gramy sami na mapie i musimy wykonać jakieś zadanie. Dodatkowo gonią nas limity czasowe.

Poziom1- Kryształowe smoki

Pierwszy poziom kampanii Pogromca Smoków jest bardzo dziwny, Dracon jest na mapie sam.  No niezupełnie sam- są na niej tysiące golemów i żywiołaków. Musimy zabić kryształowe smoki, na wykonanie zadania mamy 2 miesiące. Jako premię początkową warto wziąć Tytanów.  Kopalń i skarbów nie opłaca się zbierać, zamek jest zablokowany, tawerna również. Przez cały poziom mamy tylko to, co na początku. Czary w Gildii Magów są losowe po każdym restarcie gry, warto więc „wylosować” sobie ulubione zaklęcia. Chochliki i kamienne golemy najlepiej od razu odstawić do zamku. Są tragiczne w walce i zwalniają Dracona na mapie. W walce z golemami główną bronią będą Czarodzieje (od razu ulepszamy ich z Magów). Na „dobitkę” przydadzą się inne wojska. W razie potrzeby wskrzeszamy czarem zabite jednostki, zwłaszcza Czarodziejów. Zawsze musimy dbać o odpowiedni poziom punktów magii, na szczęście na mapie jest dużo czarodziejskich studni.
Na początku musimy koniecznie zdobyć nieodległe Rękawice Jeźdźca, następnie udać się na wschód mapy gdzie są księgi zaklęć, co doda nam np. Wrota Wymiarów. Na północnym wschodzie, za garnizonem jest plac z monolitami, najbardziej wysunięty w lewo monolit prowadzi na zieloną polanę. Znajdziemy na niej kryształowe smoki. Zanim je ubijemy i przejdziemy do kolejnego poziomu, warto wykonać misję jasnowidza o Pierścień Dyplomaty oraz odwiedzić jak najwięcej budynków dodających atak, obronę, moc i magię.

Duży Rozmiar



Poziom2- Rdzawe Smoki


W drugim poziomie naszym głównym przeciwnikiem będą Rdzawe Smoki, a grać będziemy zamkiem typu Forteca na dużej mapie bez podziemi. Mamy na początku tyle wojska, ile zostało nam z poprzedniego poziomu. Mamy jednego przeciwnika- purpurowego, który gra 3 zamkami typu Twierdza. Wszystkie wrogie zamki położone są w lewym, górnym rogu mapy, na pustyni. Za zadanie w tym poziomie mamy zająć wszystkie kopalnie na mapie w ciągu 6 miesięcy gry. Strzeżone są one przez bardzo silne Rdzawe Smoki, które zmniejszają odporność naszych wojsk. Ilość Smoków strzegących kopalń jest różna, zazwyczaj 1-4, ale niekiedy zdarzają się pułapki, gdzie jest ich ‘Sporo’. W grze bardzo przydaje się czar Magiczny Portal. Na początku powinniśmy jak najszybciej rozbudować zamek i zebrać jak najwięcej skarbów. Po zrekrutowaniu armii możemy ruszyć ścieżką na zachód, aby zdobyć zamek w lewym dolnym rogu mapy. Na południe od niego jest zwój czaru Wrota Wymiarów. Na północ od zamku jest drugi zwój Wrót Wymiarów oraz więzienie. Bohater z więzienia ma dosyć dobrą armię, dajemy mu więc drugi zwój i wysyłamy na tereny wroga. Mając 2 zamki nie musimy się spieszyć, warto szybko je rozbudować i rekrutować Tytanów. Kolejnym naszym celem powinien być zamek ścieżką na północ od naszej stolicy. Kolejna Forteca jest w samym środku mapy. Dwie północne fortece mają zablokowane najlepsze budynki wojskowe. Przy pomocy Wrót Wymiarów i Magicznego Portalu najwygodniej najpierw wyeliminować wroga zajmując mu zamki w lewym górnym rogu, a następnie zabrać się za kopalnie. Na mapie nie ma żadnych udziwnień, oflagowanie kopalń jest dosyć łatwe przy posiadaniu silnej armii i czaru Wrota Wymiarów. Jedyną kopalnią, której nie można zdobyć w ten sposób jest kopalnia złota za monolitem w lewym górnym rogu mapy. Mapa kopalń i zamków w tym poziomie ukazana jest na obrazku poniżej (klikając można powiększyć) . Po zajęciu wszystkich kopalń przechodzimy do kolejnego poziomu. Łączna ilość kopalń na mapie to: Drewno-9, Rtęć-7, Kamienie-5, Siarka-6, Kryształ-11, Klejnoty-9, Złoto-9.
Duży Rozmiar





Poziom3- Czarodziejskie Smoki

W tym poziomie także gramy Draconem. Na mapie nie ma „ruchomych” przeciwników, lecz mnóstwo na niej Puszek Pandory, gdzie mogą siedzieć wrogowie, np. Czarodziejskie Smoki. Są zwłaszcza w tych Puszkach, które zasłaniają przejście na mapie. „Wolnostojące” Puszki zazwyczaj zawierają skarby. Mapa zawiera naturalne bariery (góry, woda itp.), co powoduje że wygląda ona jak tor do przejścia, na jego końcu są Czarodziejskie Smoki, które musimy pokonać, aby przejść do następnego levelu. Na początku powinniśmy szybko rozbudować zamek i pozbierać okoliczne skarby. Najwygodniej w walce używać samych Tytanów, na inne wojska nie wystarczy pieniędzy. Na południu jest drugi zamek, a w prawym dolnym rogu kilka ważnych siedlisk stworów. W centrum mapy znajduje się trzeci zamek, niestety przed nim jest Puszka Pandory z 35 Czarodziejskimi Smokami. Można jednak je wykiwać przy pomocy magii i golemów. Aby zdobyć kolejny zamek- w prawym, górnym rogu mapy, musimy posiadać bardzo silną armię i odwiedzić silnie strzeżonego, jasnoniebieskiego klucznika na południu brązowych terenów. Po zdobyciu terenów w prawym górnym rogu mapy, wyruszamy górną krawędzią na zachód. Jest tam kolejny zamek oraz stocznia, musimy mieć przy sobie 20 Skorpen i 10 Tytanów aby otworzyć bramę. Na morzu są 2 wyspy- płyniemy na tą większą, południową. Jest na niej zamek i monolit wejścia. Przenosi on na północną wyspę, gdzie czają się Czarodziejskie Smoki. Zabijając tych z lewej strony (ilość:100) przechodzimy do następnego poziomu.
Duży Rozmiar




Poziom4- Błękitne Smoki

W tym poziomie także nie mamy żadnego przeciwnika, i gramy przy pomocy Dracona i zamków Forteca. Za zadanie mamy zabić Błękitne Smoki w prawym górnym rogu mapy w ciągu 6 miesięcy. Na początku najlepiej zdobyć całe południe mapy (na brązowym tle), są tam jeszcze 3 zamki oraz kopalnie i siedliska stworzeń. WaŻne: Cały czas oszczędzamy punkty magii, gdyż nie ma możliwości ich naładowania. Reszta mapy to śnieżny „tor” pomiędzy górami. Zaczynamy za garnizonem koło naszego początkowego zamku, w zasadzie idziemy cały czas prosto. Co jakiś czas czeka nas potyczka z różnymi rodzajami smoków. Niekiedy oczywiście trzeba wrócić i uzupełnić wojska. Północna, śnieżna część mapy składa się z wąskich przesmyków, na centralnym i południowym są zamki. Po drodze musimy zdobyć artefakt Zastygłe Oko Smoka, aby otworzyć bramę. W prawym górnym rogu jest polanka, z kilkoma bardzo silnymi armiami Błękitnych Smoków, które porażają wzrokiem nasze oddziały. Zabijając ostatniego Smoka, w samym rogu, kończymy poziom. Dracon udowodnił w tej kampanii, ze jest godny noszenia imienia Pogromcy Smoków.
Duży Rozmiar

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz