
Kampania nr4 w Heroes 3 to „Festiwal Życia”. Jest to jedna z najtrudniejszych kampanii, biorąc pod uwagę wszystkie 18 opisane na stronie. Naszym zamkiem będzie Twierdza, a bohaterem Kilgor- specjalista od Behemotów i walki. Z magią niestety jest słabo, nie mamy możliwości nauczyć się lepszych czarów, aniżeli maksymalny w Twierdzy poziom 3. Jedyny zamek z lepszymi czarami to Lochy w 3 poziomie, gdzie może trafić się Magiczny Portal czy Lot. Festiwal Życia to 4 poziomy, podczas których Kilgor musi udowodnić, że zasługuje na tron. Pierwsze 2 poziomy to zadania z limitem czasowym, gdzie nie mamy przeciwnika komputerowego i musimy odbywać „rzeź niewiniątek” na bezpańskich potworach stojących na mapie. Ostatnie 2 poziomy to już walka z przeciwnikami do tronu oraz obecnym królem krainy. Poniżej opis i poradnik do wszystkich 4 scenariuszy.
Poziom1- Ostry Pazur

Na przejście pierwszego poziomu w tej kampanii :”Ostry Pazur” mamy tylko 3 miesiące. W tym czasie musimy zabić Behemoty siedzące w prawym górnym rogu podziemi. Warto podczas misji jak najlepiej wykształcić naszego bohatera- Kilgora, gdyż będzie on brał udział w kolejnych poziomach, wraz z punktami bonusowymi i czarami. Na mapie nie mamy żadnego przeciwnika, jedynie wolnostojące potwory. Zaczynamy w lewym górnym rogu bez zamku. Najbliższy jest kawałek na południe mapy, to będzie nasza stolica. Musimy go szybko rozbudować. Następnie zdobywamy kopalnię złota na południowy zachód od niego, a później 2 kolejne zamki- oba na południu mapy. Niestety nie da się ich rozbudować. Ostatni zamek jest w centrum mapy. Przesmyków między strefami mapy zazwyczaj bronią bardzo silne potwory. W lewym dolnym rogu mapy jest woda, z wysepką w rogu. Prowadzi ona wirem do monolitu, gdzie jest przydatny artefakt i monolit w pobliże 4 zamku. W prawym górnym rogu mapy jest wejście do podziemi, gdzie siedzi kilka Starożytnych Behemotów- wśród nich jest Ostry Pazur, czyli stwór, którego musimy zabić, aby przejść do kolejnego poziomu.
Poziom2- Obłaskawienie Nieoswojonego

Poziom drugi kampanii Festiwal Życia jest dosyć podobny do pierwszego, także nie mamy ‘ruchomych’ przeciwników oraz goni nas limit czasowy. W tym poziomie wynosi on 4 miesiące. Zadanie mamy dosyć klarowne- zabić wszystkie stwory na mapie. Posiadamy 1 zamek typu Twierdza i to niestety jest jedyny zamek na całej mapie. Musimy zatem jak najszybciej go rozbudować. W zamku zablokowana jest Tawerna, ale posiadamy aż 4 bohaterów na początku. 3 z nich zamkniętych jest bramami granicznymi, ostatni- Kilgor musi jak najszybciej ich uwolnić. Niebieski klucznik jest na południe od zamku, a zielony i czerwony na północ. W prawym górnym rogu mapy jest artefakt Kapelusz Czarodzieja (a więc czary Wrota Wymiarów i Lot, które znacznie ułatwiają grę). Dalej są artefakty, potrzebne do złożenia Płaszcza Nieumarłego Króla, niestety do jego obsługi potrzebny jest bohater z Nekromancją. Jednoznacznej ścieżki zwycięstwa nie ma, ważne by otworzyć bramy do pozostałych bohaterów i mozolnie wybijać wszystko co się rusza. Niestety jednostki nie chcą uciekać i czeka nas mnóstwo walk. Co gorsza, jednostki które pojawiają się na mapie co miesiąc również się liczą. Dlatego też najlepiej używać do znudzenia autozapisu z ostatniego dnia miesiąca, aby nie dopuścić do pojawienia się na mapie dodatkowych stworów. 4 miesiące, które dostaliśmy na wykonanie zadania to całkiem sporo, mi udało się zakończyć ten poziom po 2 miesiącach. Po ubiciu ostatniego stwora przechodzimy do kolejnego levelu, na szczęście nie będzie on tak żmudny i nudny jak 2 pierwsze.
Poziom3- Wojna Klanów

Trzeci poziom to już dużo ciekawsza rozgrywka od poprzednich, nudnych plansz. Mamy 3 wrogów (sami barbarzyńcy), których musimy wyeliminować, aby udowodnić swoje męstwo. Żaden z początkowych bohaterów nie może zginąć, dlatego też najlepiej po zebraniu skarbów schować tych nieuzbrojonych w bezpieczne miejsce. Na wszelki wypadek często robimy save. Poziom jest trudny, wrogów jest aż 4 i często będą nas atakowali ze wszystkich stron. Układ mapy jest dosyć prosty i symetryczny. Na powierzchni jest 8 zamków Twierdza- 4 w poziomym oraz 4 w pionowym pasie. W podziemiach jest 1 zamek typu Lochy, 2 kopalnie złota i 4 wyjścia (po 1 w każdą stronę). Oprócz tego na mapie występuje zielony monolit przejścia, przenoszący w kilka miejsc. Bardzo przydatne są jakiekolwiek czasy podróżnicze (Lot, Wrota Wymiarów, Magiczny Portal- niekiedy można je spotkać w Gildii zamku w podziemiach), bez nich gra bywa piekielnie trudna. Ważne jest pilnowanie własnych zamków, a dopiero potem zdobywanie kolejnych. Do tego celu konieczne jest podzielenie armii przynajmniej na 2 silnych bohaterów, a w dalszej części gry nawet na 3. Cały czas pilnujemy, aby nie stracić żadnego z początkowych, bo przedwcześnie skończymy grę.
Kolejność ekspansji jest dowolna, mapa składa się z 4 identycznych kawałków, które są lustrzanym odbiciem, połączonym w centrum krainy. Na początku najlepiej zdobyć zamek na zachód od naszego początkowego, a potem wedle uznania. Wrogowie są z każdej strony. Mapę poniżej można powiększyć. Ewentualne problemy proszę opisać w komentarzach u dołu :) Po ubiciu wszystkich przeciwników przechodzimy do kolejnej, finałowej planszy.
Poziom4- Zdobyć Tron

Ostatni, czwarty poziom kampanii Festiwal Życia jest chyba najłatwiejszy, a na pewno najszybszy do przejścia. Mamy 1 wroga. W żadnym z zamków na mapie nie ma Tawerny, więc wystarczy zabić wrogich „maruderów” by pozbawić go możliwości wyjścia z zamków. Jeśli mamy czar Magiczny Portal, rozgrywka jest szalenie łatwa. Mamy 3 miesiące na przejście poziomu, ale na upartego można zrobić to nawet w 5-6 tygodni. Zaczynamy w lewym dolnym rogu. Jest to zamknięty plac, jedyne wyjście to garnizon na północy. Pierwszy tydzień możemy poświęcić na zdobywanie skarbów i terenów przed garnizonem. Po rekrutacji wojsk na początku 2 tygodnia- ruszamy na północ. Na mapie występuje mnóstwo siedlisk stworów, zwłaszcza Behemotów, natomiast niewiele jest kopalń (po 2 z każdego rodzaju na całą mapę). Na północnym zachodzie są kolejne 2 zamki, niestety jednego z nich nie da się do końca rozbudować. Brak Tawern niestety blokuje możliwość wybudowania Ratuszy. Kiedy zdobędziemy całą zachodnią część mapy możemy pomyśleć o ataku na wroga. Nie ma on zbyt silnej armii. Drogi do wroga są dwie- jedna przez monolit w lewym górnym rogu mapy, druga przez bagna w środku mapy. Zdecydowanie lepsze wyjście to przeniesienie się monolitem w prawy dolny róg mapy. Niedaleko jest niebieski klucznik i 2 zamki. Wróg ma ograniczoną liczbę bohaterów, zatem nie musimy robić jakiś szaleńczych ataków, wystarczy spokojnie ubijać każdego po kolei. Na koniec udajemy się w prawy górny róg mapy i zdobywamy ostatnie 2 zamki wroga- w jednym z nich będzie czekał obecny Król krainy. Po jego pokonaniu Kilgor zastąpi go na tronie, a my kończymy kampanię.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz